مدینه العرفا

مشاهیر شهرستان نایین

مدینه العرفا

مشاهیر شهرستان نایین

.

شهید حسینی در همان هنگام که مشغول تحقیق بود به تدریس می‌پرداخت و مدت‌ها در دبیرستان‌های مختلف تعلیمات دینی و علوم اجتماعی تدریس می کرد. وی در دبیرستان قدس در کنار شهید رجایی و استاد جلال الدین فارسی به فعالیت می‌پرداخت و این همکاری برای چند سال در دبیرستان میرداماد ادامه یافت.

از جمله فعالیت های اجتماعی شهید، می توان به همکاری وی با مؤسسه فرهنگی رفاه و همکاری و همفکری با شهید مظلوم دکتر بهشتی و دکتر باهنر در سازمان تحقیقات و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

شهید حسینی مدتی نیز به تدریس علوم اسلامی در سطح دانشگاه پرداخت. از دیگر فعالیت‌های اجتماعی این شهید تشکیل جلسات مذهبی بود که به مدت 8 سال در یکی از این جلسات، تفسیر قرآن را به عهده داشت. شهید حسینی در طول این سال‌ها با مؤسسه خیریه ولی عصر، که سرپرستی خانواده‌های محروم و مستضعف را بر عهده داشت و همچنین صندوق ذخیره جاوید که از نهادهای انقلابی و اسلامی بود از نزدیک همکاری می‌نمود. پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، شهید حسینی به عنوان کارشناس ، مسؤول امور دینی و امور تربیتی با اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش کشور همکاری کرد و پس از آن از طرف حزب جمهوری اسلامی برای نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان نایین کاندید و انتخاب شد.

وی همواره از مجلس به عنوان سنگری برای دفاع از اسلام و خط امام (ره) و ولایت فقیه یاد می‌کرد و تمامی کوشش خود را در این راه مبذول می‌نمود. شهید حسینی شهادت را به عنوان گران‌بهاترین پشتوانه انقلاب اسلامی می‌دانست و از صمیم قلب آرزوی شهادت می‌کرد و این آرزو را بارها به زبان می آورد و از دوستان می‌خواست به عنوان دعای خیر که برایش آرزوی شهادت کنند.

به مصداق آیه شریفه ادعونی استجب لکم خداوند دعایش را چه نیکو استجابت کرد و او را به همراهی دیگر همرزمانش به جوار رحمت خویش خواند. پارسایی، بی اعتنایی به ظواهر مادی، زندگی بسیار ساده، زبان شیرین و مطایبه آمیز همگی از این شهید مصاحبی مغتنم برای آشنایان ساخته بود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی